un pisoi nevinovat


Daţi-mi voie doar un pic,
sã explic:
Sunt pisoiul cel mai mic
(cel cu pata pe botic)
Şi de ieri de dimineaţă,
Tot mereu,
fiecare mã înhaţă
Si mă dă pe uşa-afară.
Ce-s eu, fiară ?
Ce-s eu, leu ?

Mie spuneţi-mi, să ştiu,
Ce-am greşit, ce vinã port,
Dac-am vrut sã scot la soare,
La plimbare,
Peştişorul auriu,
Mai mult mort de supărare decât viu ?

Dac-am vrut s-ajut la treabă,
Şi cu-o labă
Sã desir şi sã măsor
Aţa de pe un moşor –
Şi, măcar, n-a fost puţină –
Am vre-o vinã ?

Iar când m-am uitat prin vase,
Să văd ce-i şi cum miroase,
Am găsit lapte în ele.
Oare astea-s fapte rele ?

Sunt uituci şi sunt uituce:
Lasă-afarã cozonacul
Şi-ar putea sã se usuce –
nu-i mai bine să-l mănânci ?
Pentru asta, poc, un brânci
Şi m-am dus de-a berbeleacul.

Dacã toate merg aşa,
Am sã plec în lumea mea –
Mai ales cã în grădină,
Colo, lângă dediţei,
Văd o pană de găină.
Aoleu, ce-i fac eu ei !

Aurora Contescu

~ by Adriana Barceanu on February 2, 2012.

Leave a Reply

 
